بیماری واریس یکی از انواع بیماری های عروقی است که معمولا در حدود ده تا بیست درصد جمعیت جهان را به خود مبتلا می کند. در این میان خانم های باردار و افراد مسن بیش از سایرین به این بیماری مبتلا می شوند. بیشتر ما واریس را به‌شکل رگ‌های آبی و بنفش تیره‌ای می‌شناسیم که به‌صورت برجستگی‌هایی در سطح پوست پخش شده‌اند. اغلب مردم فکر می‌کنند واریس بیماری‌ای‌ست که فقط زنان به آن دچار می‌شوند، ولی باید بدانید که واریس گریبان‌گیر مردان نیز می‌شود. برای درمان واریس اگر قصد استفاده از مواد طبیعی و روش های خانگی را دارید بهتر است بهترین ها را بشناسید و با استفاده درست خیلی سریع سیاه رگهای واریسی را رفع کنید.

در اینجا با برخی از بهترین روش های درمان واریس آشنا خواهیم شد :

ورزش : حتما با فواید ورزش آشنا هستید، ورزش منظم یکی از بهترین کارهایی است که برای بهتر‌شدن گردش خون در رگ‌ها و پایین‌آوردن ورم پا می‌توان انجام داد. برطبق گزارش مؤسسه‌ی ملی قلب، خون و ریه‌ی آمریکا، نشستن (مخصوصا نشستن در وضعیت نامناسب مانند زمانی که گردن را به جلو خم می‌کنید یا چهار‌زانو نشستن) و ایستادن طولانی‌مدت و بدون حرکت، خطر ابتلا به واریس و ناراحتی‌های ناشی از تجمع خون در رگ را چند برابر می‌کند. زمانی که شما مدت زمان طولانی‌ بی‌حرکت می‌مانید، رگ‌ها عمل برگرداندن خون به قلب را سخت‌تر انجام می‌دهند و برای مبارزه با نیروی جاذبه مشکل پیدا می‌کنند. ورزش مقدار هورمون‌ها را به‌صورت کاملا طبیعی تنظیم کرده، وزن شخص را کم می‌کند و نمی‌گذارد از حد طبیعی خارج شود و فشارخون را پایین می‌آورد. تمام این موارد با هم به درمان واریس کمک می‌کنند.

گوجه سبز میوه ای برای درمان واریس : مقداری گوجه سبز تهیه کنید و بشویید و سپس نصف کرده وروی رگ های واریسی قرار دهید اگر فردی هستید که جنب وجوش دارید تکه های گوجه را با باند ببندید وقتی پاشروع به سوزش خارش کرد طرح های تکه های گوجه را بردارید و با آب سرد بشویید برای نتیجه بهتر این کار را 5 بار در روز انجام دهید بعد از کامل شدن دوره درمان گوجه ورم های بزرگ رنگ های تیره تورم در ناپدید می شود.

وناسیل : وناسیل بی شک به روز ترین روش درمان واریس است، اما وناسیل چیست و چه کاربردی دارد؟ وناسیل نوعی چسب است که موجب بسته شدن رگ های صدمه دیده می شود.  تاثیر این روش نیز به اندازه راهکار حرارتی که ادامه خواهیم گفت است. هر دوی این روش ها موجب نابودی رگ های واریسی در بدن فرد مبتلا می شوند.

لیزر درمانی : بعضی پزشکان از تکنولوژی جدید در درمان واریس از لیزر استفاده می کنند تا رگهای واریس و ورید عنکبوت کوچکتر را ببندند. عمل جراحی لیزر با ارسال انفجار شدید نور بر روی ورید انجام می شود که موجب می شود وریدی به آرامی فشرده شود و ناپدید شود. در این روش درمان واریس هیچ برش یا سوزنی استفاده نمی شود. یافته‌های بدست آمده حاکی از آن بود که لیزر درمانی گزینه ترجیحی درمانی برای درمان واریس است.

کاهش وزن : وقتی اضافه وزن داشته باشید، سیاهرگ‌های شما سریع‌تر تخریب خواهند‌ شد. هر چه وزن بیش‌تری کسب کنید، احتمال ایجاد یا بدتر شدن واریس بیش‌تر می‌شود. اگر اخیرا مبتلا به بیماری‌ واریس شده‌اید و شاخص توده‌ی بدن‌تان (بی‌ام‌آی) بالاتر از حد نرمال است، با کم کردن چند کیلوگرم از وزن‌تان، می‌توانید به طرز فوق‌العاده‌ای آن را بهبود دهید. برنامه‌ی غذایی‌تان نخستین چیزی است که باید بررسی کنید. بکوشید از غذاهای چرب و روغنی دوری کنید؛ خوردن چنین غذاهایی می‌تواند روی جریان خون شما تاثیر بگذارد و مشکل شما را حادتر کند. همیشه غذاهایی سالم و سبک بخورید.

روغن زیتون : روغن زیتون برای ترمیم رگ‌های خونی آسیب دیده بسیار ضروری است. ماساژ دادن با این روغن جریان خون را بهبود می بخشد. فقط کافی است کمی روغن بردارید و آن را حرارت دهید. این روغن داغ را به آرامی روی پاها و نواحی آسیب دیده با حرکتی رو به بالا ماساژ بدهید. این کار را روزی دو بار تکرار کنید. همچنین می‌توانید روغن ویتامین E را با روغن زیتون ترکیب کنید تا نتایج رضایت بخش تری به دست بیاورید.

منبع و ماخذ : pasokhbartar.com