سرگیجه مشکلی است که بسیاری از افراد با آن در طول زندگی مواجه شده اند. گاهی اوقات سرگیجه به دلایل خطرناک یا خاصی ایجاد نمی گردد و با یک استراحت کوتاه برطرف می گردد ولی برخی اوقات نیز می تواند نشانه یک نوع بیماری باشد. سرگیجه با علائمی مانند تاری دید، سبکی سر و عدم تعادل در افراد همراه است و در این حالت معمولا فرد حس می کند که اتاق به دور سرش می چرخد.

علل ایجاد سرگیجه در افراد جوان و مسن معمولا متفاوت است و در افراد مسن گاهی اوقات متاسفانه می تواند باعث زمین خوردن فرد گردد. برخی از علل ایجاد سرگیجه را بیان خواهیم کرد، از جمله عوامل آن برخی بیماری های قلبی است. برخی از این بیماری ها مانند حملات قلبی، بیماری های ارثی قلبی، آریتمی قلب می توانند باعث ایجاد سرگیجه گردند. فشارخون پایین نیز یکی از عواملی است که می تواند باعث ایجاد سرگیجه در فرد گردد. کم آبی بدن نیز از جمله مسائلی است که باعث ایجاد سرگیجه یا سردرد در فرد می گردد. برخی از داروها نیز عوارض جانبی دارند که سرگیجه یکی از آن هاست.

دلایل بسیار دیگری مانند قند خون پایین، آنفولانزا، کم خونی، فشارخون، کمبود ویتامین، استرس، بیماری های گوش و عوامل مختلف دیگری می توانند باعث ایجاد این عارضه در افراد شوند. در صورت تکرار این عارضه مراجعه به پزشک متخصص جهت درمان و مشاوره بسیار ضروری است تا جلوی ادامه پیدا کردن سرگیجه در فرد را که موجب اختلال در زندگی روزمره می گردد، گرفته شود.

منبع و ماخذ : pasokhbartar.com