همه خانم ها دلشان می خواهد پوستی عالی و بی عیب و نقص داشته باشند. پوست شفاف و باطراوت یکی از مهمترین چیزهایی است که زیبایی یک فرد را تعیین می کند. پوست سالم کمک می کند شما زیباتر به نظر برسید. مراقبت از پوست و عادت هایی که در طول زندگی دارید از عواملی هستند که سلامت پوست را تعیین می کنند. از عواملی که جنس و بافت پوست شما را تغییر می دهند و بر آن تاثیر منفی می گذارند می توان استرس، بی خوابی، تغذیه نامناسب، آلودگی هوا، اشعه فرابنفش خورشید، سیگار کشیدن و نوشیدن مشروبات الکلی را نام برد. هرچند هیچ‌کس نمی‌تواند ارزش زیبایی باطنی انسان‌ها را نفی کند، اما اینکه تمام تلاش خود را صرف پرورش زیبایی‌ ظاهری‌تان کنید نیز بخشی از حس زیبایی‌جویی انسان‌هاست.

در اینجا به بیان برخی نکاتی در خصوص حفظ شادابی پوست خواهیم پرداخت :

با آرایش به رختخواب نروید : یکی از رایج‌ترین خطاهای پوستی که باعث ایجاد لک، آکنه‌ و جوش‌های زیرپوستی در صورت خانم‌ها می‌شود، خوابیدن با صورت آرایش‌کرده و نشسته است. باقی ماندن مواد آرایشی روی پوست که با آلاینده‌های محیطی هم ترکیب شده‌اند، باعث بسته شدن روزنه‌های تنفسی پوستی و افزایش احتمال ابتلا به جوش و لک روی صورت می‌شود. از این رو، بهتر است که تنها 5 دقیقه قبل از خواب را به پاکسازی پوست‌تان از انواع محصولات آرایشی اختصاص بدهید.

ورزش دادن صورت : ورزش صورت یکی از بهترین روشها برای حجم دادن و شکل دادن به صورت بدون نیاز به جراحی است . این کار نه تنها باعث افزایش خونرسانی و بهبود گردش جریان خون در ناحیه صورت میشود ، بلکه باعث شادابی پوست صورت و پیشگیری از بروز چین و چروک زود هنگام نیز میشود . این تمرینات ساده باعث میشوند صورت شما چاق تر و تپل تر به نظر برسند و بهتر از همه اینکه کاملا طبیعی ، بی ضرر و بی هزینه هستند. برای داشتن صورت تپل و شاداب ، باید از لپ ها شروع کنید . به طور طبیعی لپها ماهیچه ای ترین بخش صورت هستند پس با تمرین دادن آنها حجم ماهیچه ای صورت افزایش پیدا خواهد کرد و صورت چاقتر خواهد شد.

از جوش های سرسیاه جلوگیری کنید : نیازی نیست به یک سالن زیبایی بروید تا برای درمان جوش های سرسیاه بخار درمانی شوید، تمام چیزی که احتیاج دارید یک کتری و یک‌ کاسه است. آب را توسط کتری به جوش بیاورید و آن را در کاسه بریزید، سپس سرتان را روی کاسه بگیرید و حوله ای روی سرتان بیندازید. بخار، پوست شما را از سموم پاک کرده و منافذ پوستتان را باز می‌کند. فقط خیلی به آب جوش نزدیک نشوید.

پوست خود را مرطوب نگه دارید : مرطوب نگاه داشتن پوست، رمز داشتن پوستی صاف است، هیچ اهمیتی ندارد نوع پوست شما چیست. مرطوب کننده ای پیدا کنید که بیش از حد معطر نیست، این یک کلید است، همیشه همه چیز را از نوع ملایم انتخاب کنید. اگر شما روی صورتتان علایم یا زخم هایی دارید لوسین ویتامین C پیشنهاد خوبی است. چرا که می‌تواند آن‌ها را نیز از بین ببرد.

آلوئه ورا : آلوئه ورا برای پوست بسیار مفید است . در آن مواد آنتی باکتریال وجود دارد که می تواند به از بین بردن باکتری هایی که سبب ایجاد آکنه می شوند کمک کند. در آن مواد ضد التهاب وجود دارد که می تواند به نرم شدن پوست کمک کند و علاوه بر آن به مرطوب شدن پوست و رشد سلول های پوستی تازه هم کمک میکند. ژل موجود در یک برگ آلوئه ورا را خارج کنید. آنرا با استفاده از یک دستمال روی صورت خود بمالید. بگذارید خود به خود خشک شود و نیم ساعت بعد آن را با آب ولرم بشویید. این کار را هر روز و یا چند بار در هفته انجام دهید.

استفاده از ژل شستشو دهنده : مطمئن شود که ژل شستشو دهنده ای را که انتخاب می کنید ملایم باشد و فاقد چربی. اگر ژل تند یا به عبارتی ملایم نباشد پوست شما خشک خواهد شد. همچنین به این نکته توجه کنید که ژل برای گروه سنی شما باشد و نه برای نوجوان ها. ژل شستشو دهنده مناسب برای پاک کردن مواد شیمیایی روی پوست بسیار مناسب است.

مصرف مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها : پیری و فرسودگی به دلیل وجود رادیکال‌های آزاد بروز کرده یا شدیدتر می‌شود. رادیکال‌های آزاد مولکول‌هایی هستند که به سلول‌ها آسیب زده و باعث پیری آن‌ها می‌شوند. برای مقابله با اثرات منفی رادیکال‌های آزاد باید مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان مصرف کنید. برای این منظور باید میوه و سبزیجات زیادی میل کنید. توصیه می‌کنیم میوه‌های ریز، گردو، تخمه‌ی کدو و ادویه‌هایی مانند زردچوبه، دارچین و غیره را دریابید. تا جایی که می‌توانید از مصرف غذاهای صنعتی و فراوری شده بپرهیزید.

آب کافی بنوشید : کم‌آب شدن بدن، یکی از مهم‌ترین دلایل خشکی و چروکیدگی پوست است. زمانی که ما آب کافی در طول روز می‌نوشیم، خون‌رسانی به تمام قسمت‌های بدن از جمله پوست صورت هم با سرعت و شدت مناسب‌تری صورت می‌گیرد و جلوی کدر و چروک شدن پوست‌مان هم گرفته می‌شود. برای اینکه بتوانید آب کافی در طول روز به بدن خود برسانید، بهتر است که در ساعات بیداری، هر 2 ساعت یکبار یک لیوان آب بنوشید.

منبع و ماخذ : pasokhbartar.com