لیزر الکساندرایت Noblex

آشنایی با بهترین لیزر الکساندرایت Noblex Alexandrite Laser ، جدیدترین دستگاه لیزر الکساندرایت نابلکس Alexandrite Laser Noblex ، موثرترین دستگاه لیزر درمان موهای زاید الکساندرایت Alexandrite Laser :

لیزر الکساندرایت نابلکس Alexandrite Laser Noblex به واقع شاهکار صنعت تولید دستگاههای لیزر رفع موهای زائد دردنیا است ، دستگاه لیزر الکساندرایت نابلکس ، دستگاه لیزری است که برای تولید طول موج 755 نانومتر از سنگ جواهری بنام الکسا استفاده میکند . جواهر الکسا بعد از تحریک شدن توسط منبع انرژی قوی ، از خود اشعه لیزر به طول موج 755 نانومتر تولید می کند .

این طول موج بهترین و موثرترین طول موج برای رفع موههای زائد است ولی هر دستگاهی توانایی تولید دقیق این طول موج را ندارد در نتیجه هر چه جواهر استفاده شده باشد طول موج تولید شده دقیق تر و اثر دستگاه لیزر بیشتر و قیمت دستگاه گرانتر است واین تفاوت اصلی بین انواع دستگاههای لیزر الکساندرایت و سایر لیزرهای غیر الکساندرایت موجود در درنیا است .

کارخانه فاینمک واقع در کشور کره شرکتی است که از مرغوبترین نوع جواهر الکسا استفاده میکند و طی آزمایشهایی که توسط مرکز غذا و داروی آمریکا (FDA) انجام شده است این کیفیت بالا تایید گردیده است به همین دلیل است که دستگاه لیزر الکساندرایت نابلکس Noblex Alexandrite Laser جزء موثرترین و محبوب ترین دستگاه لیزر رفع موههای زاید دنیا قرار گرفته است .

معروف ترین لیزرها در از بین بردن موهای زائد دستگاه لیزر الکسانداریت یا به اختصار لیزر الکس می باشد . راد یا سورس تولید لیزر در این دستگاه از جنس سنگ بسیار کمیاب و گران قیمتی با نام سنگ الکساندرایت است . گفته می شود که سنگ الکساندرایت دومین سنگ کمیاب در دنیا بوده و به مراتب از الماس نادرتر می باشد .

یکی از مهم ترین ویژگی های این جواهر اینست که در نورهای متفاوت رنگ آن تغییر می کند . ناگفته پیداست که چون سورس لیزر الکساندریت Alexandrite Laser Noblex از جنس سنگ می باشد این لیزر در دسته لیزرهای حالت جامد قرار می گیرد و تحریک راد ( سورس ) دستگاه توسط فلش لامپ صورت می پذیرد . طول موجی که لیزر الکساندرایت از خود ساطع می نماید طول موج 755 نانومتر می باشد که طبق نمودار ضریب جذب ملانین ( رنگدانه مو ) بالاترین ضریب جذب را در بین همه لیزر های رفع موی زائد دارد .

سیستم خنک کننده فوق پیشرفته و انحصاری RCS است که مخصوص دستگاه لیزر الکساندرایت نابلکس Alexandrite Laser Noblex است و بصورت یک سیستم پیشرفته ثبت اختراع شده است . در این سیستم پاشیدن گاز سرد بصورت لحظه ای قبل از تابیدن نور لیزر به پوست است برای درک بهتر این سیستم یک مثال برایتان مطرح میکنم ، زمانیکه به نواحی مختلف پوست بدنتان اسپری های ضد عرق میزنید در یک لحظه بسیار کوتاه باعث ایجاد یک شوک سرمائی بسیار قوی و شدید میشود که پوست ناگهان کرخت و کاملا بی حس میشود ولی گذرا و کوتاه است ، دقیقا در دستگاه لیزر الکساندرایت نابلکس Noblex Alexandrite Laser همین اتفاق می افتد یعنی چند میلی ثانیه قبل از شات زدن نور لیزر با اسپری گاز خنک کننده باعث بی حسی کامل و موقت پوست میشود و هنگامیکه نور لیزر به پوست برخورد میکند چون پوست کاملا سرد و بی حس شده است افراد اصلا احساس درد یا سوزشی شدیدی نمی کنند .

نکات مهمی که در خصوص لیزر الکساندرایت نابلکس باید بدانیم :

1- لیزر الکساندرایت نابلکس Noblex Alexandrite Laser با فاصله مشخصی از سطح پوست شات می زند و تیپ دستگاه با سطح پوست تماس ندارد ، توجه شود که برای رعایت فاصله قطعه ای فلزی به عنوان گاید روی هندپیس قرار دارد .

2- نوع خنک کننده در دستگاه لیزر الکساندرایت نابلکس Alexandrite Laser Noblex به دو شکل می باشد : یکی خنک کننده دمنده هوای خنک ( air cooling ) و دیگری خنک کننده گاز ( gas cooling ) می باشد . سیستم خنک کننده هوا به صورت دستگاه مجزا بوده و بر روی همه دستگاههای لیزر الکساندرایت قابل نصب می باشد ولی کولینگ نوع گاز از نوع داخلی می باشد و این ویژگی باید روی دستگاه وجود داشته باشد .

3- خنک کننده های هوا معمولا پیوسته هوای خنک را بر روی پوست رها می سازد اما خنک کننده گازی ، نوع گاز مخصوصی را قبل و بعد هر شات لیزر روی پوست اسپری میکند و به دلیل قدرت خنک کنندگی بالای این نوع کولینگ درد بیمار بسیار کمتر است .

4- می توان برای اثر بخشی بهتر از هر دو نوع کولینگ یا خنک کننده هنگام کار با لیزر الکساندریت استفاده کرد البته این مورد به سلیقه خریدار مربوط میگردد و میتواند تاثیرات سرمایشی را دو برابر حالت عادی نماید .

5- به دلیل طول موج لیزر الکساندرایت نابلکس Noblex Alexandrite Laser و ضریب جذب بالای آن یک لیزر قدرتمند در از بین بردن موهای زائد به شمار می آید اما باید توجه داشت که نحوه استفاده صحیح و اپراتوری دستگاه در میزان جوابدهی بسیار تعیین کننده می باشد .

6- انتقال نور لیزر تولید شده در دستگاه الکساندرایت توسط نوع بخصوصی از فیبر نوری صورت می گیرد که بسیار حساس می باشد و در عین حال قمت بالایی دارد پس در نگهداری فیبر حداکثر مراقبت نیاز است .

آیا هر دستگاهی با نام لیزر الکساندرایت و خروجی 755 نانومتری واقعا از نظر کیفیت وکارایی مناسب است ؟
متاسفانه باید بگویم که بواسطه کیفیت عالی دستگاههای لیزر الکساندرایت معتبر ، این نام و آوازه خوب بین مصرف کنندگان از این خدمات خوب چرخیده است و در این میان بعضی از شرکتهای تولید کننده یا وارد کننده تجهیزات پزشکی افدام به ارائه دستگاههای کیفیت متوسط یا پایین می کنند که فاقد سورس اصلی لیزر الکساندرایت است و معمولا از سورس دیودی بهره میبرند ، تا بتوانند در پوشش خوش نامی لیزرهای الکساندرایت با کیفیت بالا آنها نیز دستگاه هایشان را به پزشکان بفروشد اینجاست که نقش پزشک خریداری کننده این دستگاه در بررسی دقیق و انتخاب آن شرکت و دستگاه بسیار مهم و کار آمد است که دستگاه متفرقه و دارای کارایی پایین برای ارائه خدمات خریداری نکند .

زیرا هر دستگاهی که لزوما خروجی 755 نانومتری داشته باشد لیزر الکساندرایت اصلی با سورس کانی الکس نخواهد بود و با روشهایی چون تغییر هندپیس یا تعویض فیلتر در برخی از دستگاههای دایودی هم میتوان به این طول موج رسید ! اما تفاوت اصلی یک لیزر الکساندرایت اصل با نمونه های بدل در اهمیت همین سورس لیزری نهفته است .

جهت کسب اطلاعات بیشتر با واحد مشاوره و فروش 021.86028409 – 021.86029378 شرکت پیشرو طب پرشیا تماس حاصل فرمایید تا مشاوران شرکت پاسخگوی سئوالات شما باشند . خرید کلیه تجهیزات بصورت نقد و اقساط میسر بوده و ارسال تجهیزات به سراسر ایران با ارایه گارانتی و آموزش اپراتوری رایگان و خدمات بعد از فروش معتبر امکان پذیر می باشد .

منبع و ماخذ : nice-tn.com