تفاوت دستگاه های لیزر موهای زائد با یکدیگر چیست

امروزه بسیاری از افراد برای حذف موهای زائد از دستگاه های لیزر مو استفاده می کنند. تقریبا اکثر افراد به طور پراکنده در مورد این دستگاه شنیده اند و مطلع از عملکرد این دستگاه برای حذف موهای زائد هستند. استفاده از این تکنولوژی نسبتا جدید جهت حذف موهای زائد یک روش موثر با ماندگاری نسبتا طولانی و بدون عارضه می باشد. باید قبول کرد که استفاده از روش های سنتی مانند استفاده از تیغ جهت اصلاح موها علاوه بر اینکه بسیار زمانبر می باشد نیاز به تکرار در طول یک بازه زمانی بسیار کوتاه علاوه بر آسیبی که به پوست می رساند دارد. لیزر موهای زائد دستگاهی است که از پرتوهای لیزر بطور هدفمند برای از بین بردن فولیکل های مو و جلوگیری از رشد مجدد موها در ناحیه مورد نظر استفاده می کند.

امروزه در این راستا دستگاه های لیزر موهای زائد بسیاری با انرژی و توانایی های گوناگون و همچنین طول موج های مختلف و منابع نوری متفاوت با کیفیت های متمایز وجود دارد، که برای پوست و موهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از دستگاه هایی که مورد تایید می باشند مانند دستگاه هایی که دارای تاییدیه FDA  هستند می توانند برای از بین بردن موهای زائد البته با توجه به رنگ مو و پوست بیمار می تواند مورد استفاده قرار گیرد. باید گفت اثر بخشی این دستگاه ها وابسته به تعداد جلسات و نحوه عملکرد این دستگاه ها نیز دارد.

در کل می توان گفت که دستگاه های لیرز موهای زائد به چند نوع کلی دستگاه دایود، لیزر الکساندرایت و لیرز الکس دایود تقسیم می گردند. این نوع دستگاه ها از نظر نوع منبع نوری یعنی جنس منبع نوری که در تولید نور و توان نوری لیزر موثر می باشد و همچنین از نظر طول موج دستگاه و یا همان طول موج نور لیزر و بازه فرکانس آن با یکدیگر دارای تفاوت می باشند. البته جنس و عملکرد هندپیس دستگاه های لیزر موهای زائد نیز در عملکرد آنها بسیار موثر است. بنابراین این دستگاه ها می توانند دارای اثربخشی و یا عملکرد متفاوت به دلایل مختلف که به طور مختصر برخی از آنها بیان شد، باشند.

منبع و ماخذ : pasokhbartar.com