افتادگی شکم مشکلی است که بعد از لاغری و کاهش وزن و یا دوران بارداری ایجاد می شود. روش های مختلفی برای درمان این مشکل وجود دارد. شیوه هایی وجود دارند که باعث سفت شدن پوست شکم می شوند البته جراحی هم یکی از راه هایی است که برخی از افراد برای درمان این عارضه انتخاب می کنند. درین روش های مختلفی که برای درمان وجود دارد ممکن است روش های مختلفی به افراد مختلف پاسخ دهد و یک روش که برای فردی مناسب بوده الزاما به فرد دیگر پاسخ مناسب نمی دهد.

در اینجا به بیان برخی از این روش ها خواهیم پرداخت. یکی از مواردی که جلوی ایجاد این عارضه را می گیرد کاهش وزن تدریجی است. کاهش وزن بسیار برای افراد مفید است ولی اگر به صورت تدریجی صورت پذیرد، جلوی ایجاد این عارضه گرفته خواهد شد. ورزش منظم فیزیکی از راه های درمان برای مشکل افتادگی شکم محسوب می شود. همچنین استفاده از تکنولوژی ترمتایت که از فرکانس رادیویی در این شیوه حداقل تهاجمی استفاده می شود. معمولا این روش برای افتادگی پوست گردن، بازو و شکم مورد استفاده قرار می گیرد. روش دیگری نیز به نام اولتراسوند نیز وجود دارد که باعث درمان افتادگی پوست می شود. در این روش نیز از امواج مافوق صوت که از دستگاه خارج می شود، برای گرم شدن و ترمیم ناحیه مشخص شده استفاده می گردد.

روش های گوناگون دیگری نیز برای درمان این عارضه وجود دارد که همه گی با توجه به شرایط فرد، سن و میزان افتادگی پوست می توانند تعیین گردد. بهترین راهکار برای درمان این مشکل مراجعه فرد به پزشک متخصص برای مشورت جهت درمان صحیح و موثر می باشد.

منبع و ماخذ : pasokhbartar.com