مصرف روزانه سبزیجات یکی از عادت های بسیار پسندیده در رژیم غذایی است. استفاده از سبزیجات با رنگ های مختلف بسیار مفید است زیرا تحقیقات جدید ثابت کرده است که سبزیجات با رنگ های مختلف، دارای خواص مختلفی می باشد و در واقع رنگ ها در سبزیجات خواص منحصر بفرد را در آن نشان می دهد.

در اینجا به طور نمونه برخی از خواص سبزیجات را با هم مرور می کنیم. به طور مثال ریحان آرامبخش است. این سبزی ضد یبوست و سردردهای میگرنی است. همچنین با دارا بودن خواص و ترکیبات آرامبخش برای رفع بی خوابی و اضطراب موثر می باشد.

به طور نمونه انواع کلم منابع غنی از ویتامین A و C است و عناصری مانند گوگرد و فسفر و کلسیم نیز در آن ها به وفور یافت می شود که برای سلامتی بسیار مفید می باشد. همچنین سبزیجات برخلاف میوه ها قند بسیار کمی دارند. بنابراین به طور جدی می توانند خطر بیماری دیابت را در افراد کاهش دهند.

همچنین سبزیجات فواید بسیار زیاد دیگر مانند کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های سرطانی، افزایش حافظه، کاهش کلسترول، جلوگیری از چاقی مفرط و همچنین خواص بسیار زیاد دیگری را شامل می شوند. بنابراین قرار دادن سبزیجات در رژیم غذایی روزانه، عادتی بسیار مفید برای سلامتی می باشد.

منبع و ماخذ : pasokhbartar.com