پاکسازی پوست

روشهای پاکسازی پوست صورت را بشناسیم ، انواع روشهای پاکسازی و جوانسازی پوست کدام است ، بهترین روش پاکسازی پوست بدون عوارض جانبی ، جوانسازی و زیبایی پوست با پاکسازی حرفه ای پوست :

اصولا چندین گروه پاک‌ کننده داریم، مثلا : شیر پاک کن ها ، کرم‌های پاک‌ کننده ، لوسیون‌های تمیز کننده ، فوم‌ ها و یا فرآورده‌های کف‌ زا ، صابون‌های آرایشی و پاک‌کننده‌های آرایش چشم ، اکنون با پرکاربردترین این روشها در پاکسازی و جوانسازی پوست به اختصار آشنا خواهیم شد .

شیر پاک‌کن : امولوسیون روغن در آب است، اما نسبت آب به روغن آن زیاد بوده، پس به راحتی در آب حل می‌ شود و از سطح پوست شسته می‌ شود .

کرم‌های پاک‌کننده : این کرم‌ها روغن بیشتری نسبت به شیر‌پاک‌کن‌ها دارند و غلیظ‌ترند و برای ماساژ دادن بر روی پوست مفیدند و برای پوست‌های بسیار خشک یا پاک‌سازی عمیق بسیار مناسب‌اند .

مواد کف‌زا : بسیار سریع عمل می‌ کند و برای هر نوع پوستی می ‌تواند به کار رود .

صابون‌های معمولی : به دلیل به هم زدن PH نرمال پوست، برای شست و شوی صورت مناسب نیستند و بهتر است از صابون‌های مخصوص آرایش استفاده کنید .

مرطوب‌کننده‌ها : مرطوب‌کننده‌ها انواع مختلفی دارند، مثل همومکتانت‌‌ها ( جاذب رطوبت‌ها )، هیدراتانت‌ها ( مرطوب‌کننده‌ها ) و مواد پوشاننده که این‌ها باعثن جذب رطوبت از محیط اطراف شده یا آب را از لایه‌های عمقی پوست به سطح پوست می ‌آورد و به این ترتیب کمبود رطوبت پوست را جبران می ‌کنند .

مواد پوشاننده : از دیگر مرطوب کننده‌ها که به صورت امولوسیون روغن در آب ( روغن‌ها، موم‌ها و مشتقات چربی‌ها )، به صورت یک لایه روی پوست قرار می ‌گیرند و جلوی تبخیر آب از سطح پوست را می‌ گیرند. بدین ترتیب میزان رطوبت لایه ی سطحی پوست را افزایش می ‌دهند و باعث حفظ رطوبت پوست می ‌شوند .

بخور : باعث پاک سازی عمیق منافذ پوست و خون‌رسانی بهتر به آن می‌ شود و چربی و ذرات اضافی پوست را از بین می‌برد . برای بخور دادن، دو لیتر آب را در یک ظرف تمیز بجوشانید . اگر پودر بخور گیاهی مثل پودر گل بابونه یا گل ختمی دارید، دو قاشق سوپ خوری از آن را در ظرف آب جوش ریخته و ظرف را از روی حرارت بردارید. سپس سر خود را بالای ظرف آب بگیرید و یک حوله ی تمیز روی سر خود بیندازید .

زمان بخور برای پوست‌ های معمولی و چروک‌ دار ۵ دقیقه و برای پوست‌ های چرب ۵ تا ۱۰ دقیقه است . اگر از پودر بخور استفاده نکردید ( یعنی فقط با آب )، زمان طولانی‌تری پوست خود را بخور دهید .

کمپرس : برای پوست‌های خشک و حساس روش بسیار مناسبی است . برای کمپرس مثل بخور، آب را بجوشانید و پودر بخور را به آن اضافه کنید . ۵ دقیقه صبر کنید سپس محلول مذکور را صاف کرده و حوله تمیزی را به این محلول آغشته کنید و این حوله را ۵ تا ۱۰ دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید . می‌ توانید بلافاصله پس از کمپرس داغ از کمپرس سرد نیز استفاده کنید. این عمل برای درمان جوش و التهاب پوست بسیار مفید است و در زمان استفاده از کمپرس تمرکز داشته باشید و عمیق نفس بکشید .

منبع و ماخذ : aftabir.com