دستگاه آی پی ال IPL

تفاوت آی پی ال IPL و لیزر موهای زاید ، دستگاه لیزر آی پی ال IPL ، دستگاه آی پی ال IPL SHR ، آی پی ال اس اچ آر IPL SHR ، حذف موهای زائد با دستگاه آی پی ال IPL Elight ، بهترین آی پی ال سالنی و مطبی IPL SMQ SHR :

دستگاه آی پی ال IPL چیست ؟ در این روش دستگاه آی پی ال IPL یک طیف از نور متمرکز را روی سطح پوست ساطع می کند و مکانیسم آن به صورتی است که با جذب انرژی از طریق ملانین فولیکول مو باعث ایجاد گرما و درنتیجه تخریب مو می شود، بنابراین مویی که باید تخریب شود حتما باید به میزان کافی ملانین داشته باشد . درواقع هدف اشعه، ملانین فولیکول است و اگر مویی سفید، بور و روشن باشد، به دلیل اینکه به اندازه کافی ملانین ندارد مناسب این روش نیست چون اشعه به راحتی جذب آن نمی شود .

البته روش آی پی ال در آرایشگاه ها و برخی از باشگاه ها نیز انجام و غلب هم به عنوان لیزر تبلیغ می شود ولی درواقعیت با لیزر تفاوت دارد، بنابراین توصیه می شود این روش به وسیله افراد غیرمتخصص انجام نشود به دلیل اینکه ممکن است عوارضی ایجاد کند .

در واقع در مواردی انرژی، تنها توسط ملانین پوست جذب نمی شود بلکه توسط سایر قسمتها هم جذب می شود، به ویژه در افرادی با پوست گندمی و تیره و برنزه این احتمال بیشتر است . همچنین اگر انرژی به طور مناسب وارد نشود باعث بروز اسکارهایی در ناحیه پوست خواهدشد . افرادی هم که موهای کرک مانند دارند، مناسب این روش نیستند .

سیستم آی پی ال intense pulse light یعنی سیستم های نور شدید پالسی در اصل لیزر نیست بلکه فلش لامپهای زنون هستند که نور چند طول موجی و non coherent ایجاد می کنند که قادر است اثرات گوناگون بر روی ساختارهای مختلف پوست داشته باشد و می توان با گزینش فیلترهای مناسب اثر دلخواه برای اهداف مشخص را بدست آورد .

دستگاه IPL روش محبوبی جهت برداشتن موهای زائد وجوان سازی پوست و روشن نمودن لکهای صورت و هم چنین آثار سطحی جوش های صورت ( آکنه ) می باشد . دستگاه آی پی ال IPL لیزر نیست اما کارایی و عملکرد مشابه دارد . ارزانتر است و عملکرد مناسبی دارد . این فرکانس تشدید شده نوری به جای تخریب اختصاصی فولیکول مو، کلیه بافتھای اطراف آن را بصورت غیر اختصاصی تخریب می کند و به ھمین دلیل است که در کاھش موھای زائد نیز موثر می باشد ولی به دلیل وسعت تخریب و غیر اختصاصی بودن معمولا اثرات کمتری نسبت به لیزرها دارد.

دستگاه آی پی ال IPL  کاندیدهای مناسب جهت افراد دارای پوست روشن و موی تیره می باشند، زیرا IPL پیگمان درون فولیکول مو را مورد هدف قرار می دهد . تعداد زیادی از مردم تجربه حذف موهای زائد به صورت کامل توسط این روش را دارند، اگر موها دوباره رشد کنند به صورت نازک و ظریف خواهند بود .

لیزر چیست ؟ لیزر نوری است که به شدت متمرکز شده است و در نتیجه معمولا با کمی درد ، و با میزان رضایت بالا است و لیزر با تابش نور لیزر با قدرت کافی به گروهی از فولیکول های مو، برای غیر فعال کردن و یا از بین بردن ریشه مو بدون آسیب رساندن به پوست اطراف، عمل می کند . این فرایند به فوتوترمولیز انتخابی موسوم است . به این دلیل انتخابی که هدف، تنها مو است و پوست نمی باشد . فوتو به معنی “نور” و ترمولیز به معنی “از بین بردن به وسیله حرارت” است .

خیلی از مراکزی که افراد به آن مراجعه میکنند به سیستم آی پی ال مجهز هستند و به اشتباه افراد تصور میکنند آی پی ال همان لیزر است، در حالی که با لیزر تفاوت دارد . همانظور که پیش تر اشاره شد، آی پی ال یک سیستم غیر لیزری است و در واقع یک سیستم نوری محسوب میشود و هیچ ارتباطی به لیزر ندارد و مبنای این سیستم نور است .

نور مرئی از فیلترهای مخصوصی در دستگاه آی پی ال IPL عبور میکند که نتیجه آن ایجاد رنگهای مختلف با طول موجهای متفاوت است . سیستم آی پی ال انواع مختلفی فیلتر دارد که این انواع با توجه به کاربردهای مختلف آن طراحی شده است . برای مثال فیلتر سیستم آی پی ال که برای لک استفاده میشود با نوعی که برای موی زائد از آن استفاده میشود، کاملا متفاوت است .

شاید این پرسش به ذهن برسد که چرا با وجود لیزر، از آی پی ال استفاده میشود ؟ در جواب این سوال باید گفت استفاده از دستگاههای لیزری گران است و استفاده از آنها شاید برای برخی افراد مقرون به صرفه نیست به همین سبب لیزر فقط در مراکز تخصصی وجود دارد . دستگاه سیستم آی پی ال IPL به طور متوسط یک پنجم تا یک دهم از دستگاه لیزر ارزانتر است .

جهت کسب اطلاعات بیشتر با واحد مشاوره و فروش 021.86028409 – 021.86029378 شرکت پیشرو طب پرشیا تماس حاصل فرمایید تا مشاوران شرکت پاسخگوی سئوالات شما باشند . خرید کلیه تجهیزات بصورت نقد و اقساط میسر بوده و ارسال تجهیزات به سراسر ایران با ارایه گارانتی و آموزش اپراتوری رایگان و خدمات بعد از فروش معتبر امکان پذیر می باشد .

منبع و ماخذ : nice-tn.com