لیزر الکساندرایت Alexandrite Laser

جوانسازی با لیزر الکساندرایت Alexandrite Laser ، لیزر موهای زاید با الکساندرایت Alexandrite Laser Noblex ، درمان لک ها با دستگاه الکساندرایت ، اولین لیزر الکساندرایت فراکشنال در جهان Noblex Alexandrite Laser :

دستگاه لیزر الکساندرایت Alexandrite Laser نوعی لیزر است که توسط یک کریستال الکساندرایت از خود انرژی نورانی با طول‌ موج بالا ساطع می‌کند . زمانی که نور به از کریستال الکساندرایت گذر می‌کند پرتویی با طول‌موج ۷۵۵ نانومتر تولید می‌شود . طول‌ موج پرتو مشخص می‌کند که لیزر تا چه عمقی از پوست نفوذ می‌کند . رنگ نور لیزر الکساندرایت قرمز است . لیزر الکساندرایت می‌تواند به حالت سوئیچ تغییر ‌تابش کند در این حالت لیزر پرتوهای پرقدرت نوری در تب‌هایی با مدت کوتاه تولید می‌کند . به همین دلیل است که این لیزر در رفع موهای زائد بسیار مؤثر است .

دستگاه لیزر الکساندرایت Alexandrite Laser به‌عنوان کارآمدترین نوع لیزر برای انواع پوست و مو شناخته‌ شده است . اگر چه این لیزر در مقایسه با دیگر انواع لیزر تأثیر زیادی بر روی پوست‌های بسیار تیره ندارد اما در برابر پوست‌های سفید و گندمی و حتی سبزه بهترین عملکرد را دارد و ثابت ‌شده است که در از بین بردن موهای نازک و ظریفی که دیگر لیزرها توانایی از بین بردنشان را ندارند بسیار مؤثر است . طول‌ موجی که توسط لیزر الکساندرایت ساطع می‌شود به ‌آسانی توسط ملانین‌ها ( سلول‌های رنگ‌دانه ) در مو جذب می‌شوند . این کار باعث می‌شود سلول گرم شده و در نهایت نابود شود .

همانطور که در مقالات قبل گفته شد لیزر الکساندرایت Alexandrite Laser Noblex با طول موج 755 نانومتر بالاترین میزان جذب ملانین را در پوست دارد . از طرفی در لیزر الکساندرایت عمق نفوذ به نسبت لیزر های دیگر کمتر است پس می تواند ملانین های سطح پوست را هم جذب نماید .

می دانیم که لکه های پوست از رنگدانه تشکیل شده اند و هر جا در پوست تجمع رنگدانه داشته باشیم، آن ناحیه همانند یک لکه پوستی دیده می شود . این رنگدانه ها می توانند نور لیزر را جذب نموده و و آن را به گرما تبدیل نمایند . به نظر می رسد این گرمای حاصل شده باعث تخریب لکه پوستی شده و باقیمانده آن توسط گلبول های سفید از سطح پوست برداشته می شوند .

از توضیحات بالا نتیجه می شود که می توان از لیزر الکساندرایت Alexandrite Laser Noblex برای رفع لکه های پوستی یا در اصطلاح پیگمانته و جوانسازی پوست هم استفاده نمود .

جوانسازی با لیزر الکساندرایت گرمای زیادی را به پوست منتقل می‌کند که باعث تحریک کلاژن‌ سازی می‌شود . در نتیجه پوست به ‌وسیله‌ کلاژن‌ ها سفت و محکم شده و این باعث می‌شود تا بافت و حالت پوست بهبود پیدا کند . این روش نه ‌تنها یک روش فوق‌العاده برای جوان‌سازی پوست است بلکه آثار ناشی از آسیب رنگ‌دانه‌ها در پوست را هم به حداقل می‌رساند . همچنین به کمک لیزر می‌توان چروک‌های پوست را از بین برد و به جوانسازی پوست کمک کرد .

لک های پوستی با امواج دستگاه لیزر الکساندرایت Alexandrite Laser Noblex با استفاده از نور رنگ دانه‌های پوستی را هدف قرار می‌دهند تا آثار لک‌های ناخواسته بر روی پوست را از بین ببرند و یا به حداقل برسانند . این لیزر بر روی لک های ناشی از آفتاب‌ سوختگی تأثیر می‌گذارد و آسیب‌هایی مانند آفتاب‌ سوختگی ؛ لکه‌های پوستی ناشی از افزایش سن و کک‌ و مک را از بین می‌برد . گاهی برخی از ناحیه‌های پوستی تحت درمان فقط به یک روش درمانی احتیاج دارند در حالیکه برای درمان دیگر قسمتها باید از چند روش استفاده کرد . هنگامی‌که برای درمان به چند روش احتیاج است باید میزان بهبودی در هر جلسه توسط پزشک ثبت شود .

در کنار از بین بردن موهای زائد، دستگاه لیزر الکساندرایت نابلکس Noblex Alexandrite Laser در موارد زیر نیز کاربرد دارد :

از جمله ضایعات پیگمانته قابل درمان با لیزر الکساندریت می توان به کک و مک ، خال های سطحی ، لکه های پیری و غیره اشاره نمود . توجه شود که تتو یا خالکوبی هم از رنگدانه تشکیل شده و می تواند نور لیزر الکساندرایت را جذب نماید و باعث کم رنگ تر شدن آن شود ولی درمان اصلی تاتو و خالکوبی باید با لیزر کیوسوییچ انجام گردد ، پس حتما در موقع کار با لیزر الکساندرایت چه برای رفع موهای زائد چه برای جوانسازی پوست به این نکته توجه نمایید .

هندپیس فرکشنال در لیزر الکساندرایت نابلکس Noblex Aleandrite Laser :

هندپیس فرکشنال نوعی هندپیس است که برخی از لیزرهای الکساندرایت پیشرفته و مدرن امروزی به آن مجهز هستند . این هندپیس به جای آنکه نور لیزر را به صورت یکنواخت به پوست برساند آنرا به صورت نقطه نقطه یا در اصطلاح فرکشنالی به پوست می تاباند . این قابلیت باعث می شود تا کار با لیزر غیر تهاجمی شده و بهبود سریع صورت پذیرد . باید توجه داشت که این هندپیس فرکشنال در لیزر الکساندرایت نابلکس فقط مختص جوانسازی پوست بوده و کارایی اختصاصی در رفع موهای زائد ندارد .

جهت کسب اطلاعات بیشتر با واحد مشاوره و فروش 021.86028409 – 021.86029378 شرکت پیشرو طب پرشیا تماس حاصل فرمایید تا مشاوران شرکت پاسخگوی سئوالات شما باشند . خرید کلیه تجهیزات بصورت نقد و اقساط میسر بوده و ارسال تجهیزات به سراسر ایران با ارایه گارانتی و آموزش اپراتوری رایگان و خدمات بعد از فروش معتبر امکان پذیر می باشد .

منبع و ماخذ : nice-tn.com