لیزر الکساندرایت Noblex

مقایسه لیزر الکساندرایت و لیزر دایود ، تفاوت لیزر دایود Diode Laser و لیزر الکساندرایت Alexandrite Laser ، دستگاه لیزر الکساندرایت Alexandrite بهتر است یا دستگاه لیزر دایود Diode ، بهترین لیزر در درمان موهای زاید :

از آنجایی که لیزر موهای زائد با لیزر دایود Diode و لیزر الکساندرایت Alexandrite توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای رفع موهای زائد تایید شده است، تعداد جلسات درمان، رنگ مو و پوست شما و لیزر مورد استفاده در طول دوره درمان می تواند کمک چشمگیر و دائمی برای کاهش رشد موی شما کند .

همه پزشکان اصولا از یک لیزر مشابه استفاده نمی کنند، و این راهنمایی خوبی هست برای شما وقتی در حال خرید لیزر موهای زائد هستید . در این مقاله ما با استفاده از نتایج آزمایش بالینی به تفاوت لیزرهای الکساندرایت Alexandrite Laser و لیزر دایود Diode Laser و اینکه کدام یک عملکرد بهتری نسبت به دیگری دارد می پردازیم .

تفاوت های بین لیزر دایود Diode و لیزر الکساندرایت Alexandrite چیست؟
لیزر دایود Diode Laser در طول موج 800 یا 808 نانومتر عمل می کند. این طول موج بلندتر برای نفوذ عمیق تر به پوست اجازه می دهد، از لحاظ نظری از  برخورد اشعه با ملانین در اپیدرم پوست اجتناب می شود و در نتیجه فولیکول پیاز مو به طور مستقیم هدف قرار داده می شود .

از لحاظ نظری طول موج بلندتر به جلوگیری از صدمه به پوست و تغییر رنگ پوست کمک می کند که این موارد می تواند در لیزرهای با طول موج کوتاهتر اتفاق افتد . لیزر دایود عملکرد خوبی بر روی موی ضخیم و تیره دارد و همچنین گزینه خوبی برای موی پشت و بیکینی می باشد .

لیزر الکساندرایت Alexandrite Laser در طول موج  755 نانومتر عمل می کند، که این طول موج از طول موج لیزر دایود کوتاه تر است، و به طور موثر در درمان لیزری موی زائد برای گونه های I-IV استفاده می شود .

طول موج کوتاه تر از لحاظ نظری بر روی پوست روشن نسبت به پوست تیره موثرتر است ، هر چند که در دستگاههای الکساندرایت با تکنولوژی جدید عملا دیگر تفاوتی بر روی رنگ پوست افراد نمیباشد . با اندازه نقطه هدف بزرگتر لیزر الکساندرایت می توان نواحی بزرگتری را پوشش داد، پس این لیزر گزینه تقریبا بهتری برای نواحی بزرگتر از قبیل پشت و روی سینه می باشد .

یافته های این مطالعه بالینی در خصوص این دو دستگاه لیزر چه میگویند ؟
از آنجایی که این دو لیزر به طور رایج برای انواع مختلف پوست (I-IV) استفاده می شود ما می خواهیم هر نوع سند برای برتری یکی نسبت به دیگری را پیدا کنیم .

ما یک آزمایش بالینی تحت عنوان اثر طولانی مدت اسکن خطی با لیزر دایود 808 نانومتر برای موهای زائد در مقایسه با یک لیزر اسکن شده الکساندریت برای دیدن نتایجی که در دراز مدت در درمان با  هر لیزر حاصل میشود را بررسی کردیم . این می تواند ما را برای مشخص کردن اینکه کدام لیزر بهتر از دیگری است کمک کند .

نتایج مطالعات به شرح زیر است :
کاهش چشمگیری در حجم مو برای هر دو لیزر به سرعت بعد از آخرین مرحله درمان مشاهده شد . 18 ماه بعد از درمان کاهش چشمگیر رشد مو هنوز برای هر دو نوع لیزر وجود داشت .

از آنجایی که 52.30 % بیماران گزارش قرمزی پوست در جایی که با لیزر الکساندرایت درمان شده را داده بودند، اثرات جانبی حداقل بوده و ناپدید شده اند .

اما حدود 62.50 % بیماران اظهار داشته اند که درد کار در حین درمان با لیزر دایود نسبت به لیزر الکسانداریت کمی بیشتر است، اما تمام بیماران بر این نظر بودند که درد هر دو نوع لیزر قابل تحمل بوده است .

نتیجه به این صورت شد که هر دو لیزر دایود و الکساندرایت تاثیر چشمگیری در درمان رفع موهای زائد برای محدوده پوستی I-IV دارند . هر دو لیزر نتایج قابل مقایسه مشابهی را مستقیما بعد از درمان و 18 ماه بعد از درمان ارائه دادند .

نتیجه گیری کلی :
با اینکه درمان با لیزر الکساندرایت ممکن است عوارض جانبی بسیار کمتر و بی ضرری داشته باشد ( قرمزی موقت پوست و برجستگی قرمز )، و لیزر دایود ممکن است مقدار خیلی کمی درد بیشتری داشته باشد، ولی هر دو لیزر نتایج چشمگیری بعد از آزمایش بالینی و حتی بعد از 18 ماه ارائه دادند .

بنابراین می توان گفت هر دو نوع لیزر عملکرد برابر خوبی برای موهای مختلف و انواع پوست در محدوده I-IV در مقیاس فیتزپاتریک داشته اند . اگر شما در این محدوده قرار می گیرید به احتمال زیاد تفاوتی در نتایج این دو نوع لیزر پیدا نخواهید کرد .

جهت کسب اطلاعات بیشتر با واحد مشاوره و فروش 021.86028409 – 021.86029378 شرکت پیشرو طب پرشیا تماس حاصل فرمایید تا مشاوران شرکت پاسخگوی سئوالات شما باشند . خرید کلیه تجهیزات بصورت نقد و اقساط میسر بوده و ارسال تجهیزات به سراسر ایران با ارایه گارانتی و آموزش اپراتوری رایگان و خدمات بعد از فروش معتبر امکان پذیر می باشد .

منبع و ماخذ : laserdarman.com